Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Anna - 12 februari 2009 21:10

IDAG ÄR JAG GLAD ;-)

Vi hade alltså första riktiga träningstillfället idag med IBT (TBA, ABA, Lovaas-metoden - kärt barn har många namn). Jonathan härmade, finmotoriskt och grovmotoriskt, lade bilder lika, gör så - och han gjorde så, tittade i ögonen på uppmaning (min son med autism tittade teamet i ögonen på uppmaning??? Helt otroligt). Jonathan var fokuserad, ville jobba, tyckte snarare pauserna var lite tråkiga. Jag är så imponerad, stolt och lycklig idag. Teamet sa att det inte riktigt brukar se ut så här i början av intensivträningen, men att vi samtidigt så småningom kommer att stöta på patrull när det är saker han inte kan och vara beredda på hans reaktion då...
Jonathan klarade så mycket och så bra - jag är så imponerad. Jag skulle vilja hjula, pussa någon, hoppa högt av lycka!!!!!!!!!!!!!!!

Vi fick 5 (!!!) övningsblad med grundläggande övningar, med 5-17 övningar på varje. De tror han klarar detta lätt tills nästa vecka.

På lunchen ska jag köpa en riktigt fin leksak åt min prins som varit så duktig - något bra jag kan använda i träningen ;-)

KRAM på er alla - måste bara få berätta detta

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards