Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009
De här två veckornas övningar är faktiskt bara två - men med tanke på hur full pärmen är och hur många övningar vi fick innan sommarlovet och semestern så har vi ändå att göra :-)
De här veckorna ska vi öva stavelser av ljud - tror jag skrev det i förra inlägget också. Att klappa stavelserna - Jo-na-than. Inte bry sig om uttalet utan bara rytmen i ordet - göra ordlek av det. Jonathan svarar bra på det och härmar än mer - mer än någonsin.
Den andra övningen är att rita enkla teckningar. Vi är på deras påskrivna B, C och D-övningar som inte finns. B är att Jonathan ska göra en likadan - gubbe hus eller vad man nu vill. C är att be Jonathan rita en gubbe, ett hus eller annat utan att man ritar före. D är att han ska rita något själv - vad han själv vill.
Igår kväll så målade vi 5 teckningar. Jag hoppade till C direkt och han ritade. När han tvekade så målade jag före. Jag skrev också orden till som han fick härma (B-övningen fast ord och bokstäver då). Gick super-superbra. Sista teckningen fick han rita själv. Det såg ut som underredet på en skoter - så jag tog över och han fick härma efter. Igen - jättebra. De bokstäver han hade svårt med hjälpte jag honom med.
Ikväll har han lekt och busat med storebror och spelat Star Wars-lego!
Bilden jag infogar är IBT-bilder jag fått av Kaffemamman på nätet. Hjärtligt tack!
Kram på er
Anna
TANDOPERATION Våra erfarenheter av utdragning av tänder eller operation av tänder för Jonathan har varit långt ifrån god. Jonathan har gått hos Pedodontin, som är specialisttandläkare på sjukhuset för barn som har tandläkarskräck och/...
Jonathan fick världens bästa nyhet igår. Roller coaster tycoon World kommer ut våren 2015 till PC. Ser riktigt häftigt ut:https://www.youtube.com/watch?v=bkYDqYcyEU0 Ha ett riktigt Gott Nytt År allihopa Kram Anna ...
Det har varit en turbulent höst, som på ett sätt gått lättare än jag trodde - för jag befarade det värsta. All personal kring J byttes ut på skolan. T.o.m. hans resurs sedan 6,5 år tillbaka... Det finns mycket att säga om tillvägagångssättet, och d...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | ||||||||
3 | 4 |
5 |
6 |
7 |
8 | 9 | |||
10 |
11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
16 | |||
17 |
18 |
19 |
20 | 21 |
22 |
23 | |||
24 |
25 | 26 | 27 |
28 |
29 | 30 |
|||
31 |
|||||||||
|