Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Anna - 8 februari 2010 20:45

  Som första läsare av den bok som jag skrivit om Jonathan så ska ni få läsa inledningen till "Jonathan - inte som andra barn":


"Jonathan

Han kommer emot mig, med sitt underfundiga lilla leende och blicken snuddar upp mot mina ögon, möter inte ögonen men jag ser att han ser att jag ser på honom. Han vänder ryggen mot mina ben och trycker sig emot dem, vill vara nära. Så vänder han sig om och sträcker upp händerna under mitt linne och bara håller sig där – glad att känna kroppsvärme och närhet – att bara vara där jag är. Så sticker han in sitt lilla huvud under linnet och drar ner mig så att han kan vara inne i linnet, sina små armar runt min hals och bara kramar mig. Denne underbare lille särpräglade son, som njuter av allt i sin närhet, och som låter mig vara där i hans mirakulösa värld. Att få se in i den världen för bara en sekund, att vara i nuet i hans värld i hans underliga omfamning av inte så lilla mig, är ögonblick av storhet och känsla, vad världen skapades och drivs av.

 

Jag bara sitter där på knä, hans armar runt min hals och hans lilla suck som om han mest av allt vill krypa in i mig och stanna där för alltid. Hans lilla leende som skymtar där han står, tiden som stannat och står…och…lukten av vidbrända hamburgare som sakta kryper inpå mig, när jag måste avbryta vår paus från världen för att rädda spisen från antändning.

 

Jag ser efter honom med förundran när han går iväg, nej struttar iväg på sitt litet udda vis, lika lycklig som för någon minut sedan i denna underliga omfamning. Han är min son, min härligt specielle och med autism drabbade son."


Nu ska vi se om någon vill ge ut den också..


Kram på er

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards