Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Anna - 29 mars 2010 22:24

Åh så stolt jag är idag! Jonathan har gått och blåst i hans flygplan (munmotorisk träning fast han tycker bara den är kul att blåsa i...) och nu senast så köpte vi ballongbilar till honom, se bild:

    Man blåser därbak så blåses ballongen upp och så sätter man ner den på backen/golvet så åker den iväg när luften i ballongen pyser ut. Idag gjorde han det för första gången - blåste upp ballongen! Vilken nöjd kille! Jag och hans pappa applåderade stort och då slängde han sig på sängen med ett brett leende - överlycklig!


I dag har vi också haft möte med rektor, specialpedagoger, förskolepersonal och förskoleklassens lärare om Jonathans övergång till skola. Vi får allt vi vill ha - hans resurs följer med till förskoleklass, han får komma på inskolning 1-2 ggr/vecka, de ska överväga vad som är bäst för honom - förmiddags eller eftermiddagsgrupp, specialmat, t.o.m skulle de kolla skolklockans ringande om det gick att ställa ner. Jag är såååååååååååååååååååååååååå glad idag!   


Kram på er


Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards