Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Anna - 26 maj 2010 22:17

Efter en tur ner till stora vägen för att räkna bilar, som är Jonathans och pappas kvällsnöje, så försökte han nu igen med att sätta sig på toaletten.


Jag är så glad - min duktige son har precis bajsat på toaletten (som han varit livrädd för tidigare) mot att han ska få åka till Lek- och Buslandet! Lek- och buslandet - här kommer vi!!!!!!!!!!


Godnatt och ha en underbar kväll, dag, helg - whatever   


JÄTTEKRAMAR från superglad Anna

Av Anna - 26 maj 2010 18:23

Jonathan igår kväll: "Mamma, om jag bajsar toan, då kan vi åka till Lek- och buslandet?!", nickar kraftigt och går med bestämda steg mot toaletten. Vad ska man säga - han har själv kommit på vad han behöver göra, och vilken förstärkning (belöning) han vill ha för det... Jag är igen - förstummad, förvånad och otroligt glad. Om man förstår de sakerna så tycker jag att han kommit fantastiskt långt i sin utveckling... Det öppnar också nya möjligheter för oss, eftersom man kanske då i skolan kan locka med att om du gör dina läxor så kan vi åka till.... (Liseberg eller annat roligt ställe) den och den helgen...


Framför allt tycker jag att det visar hans medvetenhet, och också hans nu mer och mer utvecklade språk. Just nu sitter han och bygger Lek- och Buslandet i RollerCoasterTycoon-programmet. Där kan man bygga hus och så lägger man in attraktioner inuti husen, eller bygger husen runt om attraktionerna. Jonathan är superduktig på det här nu...


Såna här kvällar så sitter jag och småler för mig själv (eftersom min man är med store sonen på fotbollen) med tårar i ögonen av ren och skär lycka. Detta hade jag aldrig trott för två år sedan...


Kram

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards