Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Anna - 1 juni 2010 20:27

Hej alla

och ett stort och hjärtligt tack till er som köpt boken: "Jonathan - (inte) som andra barn?". Idag kom Royalties till min bank, som jag ska sätta av till Jonathan på något sätt. Och ett stort tack riktar jag till alla er som hört av er med så fina kommentarer om boken. Två av de som jag vill dela med mig av, som min goda vän Anna har lagt ut som recensioner på Vulkan är från Eva och Robert.

Eva skrev så här:

"Snörvel, har precis plöjt igenom boken. Är alldeles rödgråten och så känner jag en stark samhörighet. Skönt. Jättefint och vad mycket bra info/ länkar. Tack! Stor kram! Eva"

 

Robert skrev så här:

"Har nu läst din fantastiska bok. Mycket välskrivet och intressant! Boken måste vara mycket värdefull för andra människor i liknande situationer. Härligt att ni lyckas så bra med träningen! Du är verkligen en klok författare med ett mycket stort och varmt hjärta : ). Kapitlet " sorgeprocess" tycker jag var väldigt vackert skrivet. Orden "Det är ju många av oss, s.k normalstörda som strävar efter att vara där han är - i nuets lycka!" på sid 58 gillade jag skarpt. Gillar ditt perspektiv. Vi har så mycket att lära oss av det vi ibland kallar för "sjukt". Att ohälsan är det största hålet i Svensk statsbudget fortfarande (110-125 miljarder) och som jag ser det... pga stress, oro och bristande självinsikt och handlingskompetens samtidigt som det överlag inte finns bra strategier för förändring är i min värld riktigt sjukt. Hade fler människor gett sig in i sina ämnen på samma sätt som du, skulle världen vara så mycket bättre. "Den som söker, den finner!". Återigen... tack för en intressant läsning och tack för att du finns! Vänliga vårhälsningar! Robert "

 

Roberts egen bok hittar ni på http://www.denhoppandemyran.se/ där han skrivit en härlig och rolig reseskildring av en långresa till Thailand. Den är lättsamt roande och härligt skriven.

 

Igår och idag fick jag ett positivt och mycket trevligt samtal respektive mail från projektledaren för intensivträningen i Västra Götalandsregionen. De är positiva till min och Irenes bok ;-) Bara det är skönt eftersom de varit väldigt negativa innan. I mailet idag så skrev hon att de laddat ner boken om Jonathan och har funderingar om de kan ha användning av vår andra bok i deras utbildningar... Jag är så glad! Bara att de är positiva känns väldigt skönt för det blir en jobbig resa om vi blir motarbetade redan från början. I Uppsala, Irenes team, har de varit väldigt positiva till boken, så det känns skönt. Och med boken menar jag den andra om Intensivträning i praktiken.

 

Kram på er

 

från glad Anna  

Av Anna - 1 juni 2010 13:31

Igår, måndag morgon, och det var dags att åka till dagis. På väg ner till hallen så tar Jonathan sig för magen och börjar gråta. "Ont i magen" sa han med ynklig röst. Jag följde honom till toaletten men där fanns ju ingen toalettsits så jag sprang upp och hämtade den. Han satte sig på toaletten men det kom inget. Vi åkte till dagis.


Vid 13-tiden ringde de och sa att han precis sovit på vilan (vilket inte hänt på två år eller så...) och att han kändes varm. Riktigt varm, sa Jenny. Jag kommer och hämtar honom sa jag och packade ihop och informerade på jobbet. Väl hemma så fick han fruktsoppa med Ipren i. Så var han litet piggare ett tag, efter att vi lagt oss att vila en stund. På kvällen ville han lägga sig vid halvnio, vilket inte hänt på ett år eller så. Jag kände att han var litet varm men tyckte inte att han behövde något för det.


Vid 22-tiden hörde jag honom gny litet inne i sovrummet. Jag började göra mig iordning för att gå till sängs och när jag kommer in i sovrummet ligger han där och skakar med hög, hög feber. Jag hade gjort iordning två flaskor till natten (han vaknar fortfarande 2-3 ggr per natt och vill ha något att dricka) varav en med Alvedon i. Han drack upp hela den och jag kände att han sakta slutade skaka. Jag sov oroligt och vaknade för det minsta han rörde sig.


Jonathan vaknade när storebror och pappa nästan var klara att gå till skola och jobb. Han vaknade feberfri, litet trött men annars pigg. Hela förmiddagen har han varit jättepigg, fram till lunch. Lunch ville han knappt ha någon alls och stängde bestämt dörren till köket efter att ha ätit två bitar... 5 minuter senare började han gråta därute, sa att den lille plastgubben slagit honom (antagligen ramlat ner på hans fot, men det kan ju inte ha gjort så ont). "Jag är så kall mamma", sa han, och började skaka igen. Han var verkligen iskall om händer, armar och kinder och sedan var han febervarm igen, men inte som inatt.


Vi lade oss i sängen i sovrummet och vilade och jag försökte tina upp honom. "Åh tack, mamma!" sa han då med sin lilla röst. Han fick en flaska fruktsoppa med Ipren i, och nu är han piggare igen. Jag försökte fråga vad som var fel, om det gjorde ont någonstans på hans kropp (det enda svar jag fick var foten där plastgubben ramlat ner).


VAD är detta? Jonathan är inte förkyld eller nånting, men man får ju inte febertoppar och frossa av ingenting...?! Någon som har en idé därute? Jag blir inte klok på detta... Men han får väl Alvedon eller Ipren i valda doser ändå...


Själv är jag sååå trött och slut i kroppen, utan att ha gjort något nämnvärt - 2 timmar i trädgården igår förvisso, men sååå jobbigt var det inte... Jag är som en uthälld pommac - helt lealös i kroppen, svag och orkeslös och vill bara gå och lägga mig. Vilket jag inte får för den lille killen...


Mysteriumet håller i alla fall min hjärna sysselsatt - vad kan det vara...

Ni får gärna gissa - finns endagarsfeber som sjukdom??


Kram på er från dödstrött

  


Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards