Alla inlägg den 24 september 2010

Av Anna - 24 september 2010 17:34

Hej allihopa!

I somras när vi var på besök i Kramfors så intervjuade en journalist från Tidningen Ångermanland oss ang. Jonathan och boken. Vi trodde inte de skulle publicera artikeln eftersom den aldrig kom ut men i förrgår hade vi hela mittuppslaget - jättestort... Nästan litet mycket... ;-)


  

Ska se om jag kan få in en bättre bild på artikeln så småningom... Tack mor och far för tidningen, den kom idag - blir lättare att scanna in direkt ifrån den istället för från nätet...


Idag har Jonathan haft sin första lektion på Kulturskolan, slagverk. En härlig specialpedagog R som nästan direkt, efter Hej-sången, satte honom bakom ett stort trumset. Sedan spelade hon en "tågsång" där tåget gick fortare och fortare och sedan bromsade in och stannade - och Jonathan spelade i takt på Hi-hat:en nästan hela tiden. Sedan fick han spela med bastrumman med foten och vanlig trumma (jag vet ju inte vad de heter) om vartannat till Mamma Mia som R spelade på piano. Det gick bra förutom att han inte fick ner foten ibland till bastrumman. I övrigt var även det i takt - riktigt bra och framför allt - det var ju första gången han satt framför ett riktigt trumset!!! Jag är så lycklig...


När jag någon gång lär mig hur man får in bilder i datorn från mobilen så ska jag lägga in en bild där han sitter bakom trumsetet - helt lycklig!


Just nu tränar vi lika-olika fortfarande, att Jonathan ska återberätta en historia eller händelse och prepositioner.


Ha en underbar helg allihopa!


Kram

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards