Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Anna - 2 oktober 2010 14:29

Hej hopp allihopa!!!

I går eftermiddag var Jonathan på trumlektion igen. Idag bättre organiserat och Jonathan hoppade in där med glädje!!! Hur det är ser ni här:

http://www.youtube.com/watch?v=77U3syc0qXs


Under samma rubrik finner ni ett klipp när Jonathan spelar bowling, förra helgen, på bowlingkalaset för hans kompis E:

http://www.youtube.com/watch?v=I-gE4i-2Pyg&playnext=1&videos=eeactiJ1WX0&feature=mfu_in_order


Gällande intensivträningen så ställde vi in behandlingsmötet i fredags för att det inte skulle bli två möten för Jonathan samt att vi bägge, jag och Jonathans resurs, att han ska lägga krutet på skolarbetet. M, Jonathans resurs, säger att han givetvis övar de övningar vi fått men att han lägger mest tid på skolarbetet för att Jonathan ska behärska det. Rätt eller fel, jag vet inte?! Nästa vecka har vi handledning och vi får väl höra vad de tycker då, antar jag. Det finns ju inget som hindrar att man tränar bägge heller, men vilket fokus är viktigt?!


Idag var Jonathan med pappa på förmiddagen. Jag blev tillsagd att ha caféet tillsammans med några andra för att fotbollsföreningen har cup och heldag hela dagen idag. Storebrors lag gick det riktigt bra för - de gick till semifinal. Pappa, Jonathan och storebror gick ned till  deras första  match började kl. 11. Jonathan fick en del strips som blev över från fotbollsskolans elever som alltid får  hamburgare och  strips vid deras avslutning med cupen. Sedan kom han in till mig i cafeterian och satt i en soffa. Han fick köpa två bullar att äta.


Strax efter 12 var mitt pass slut och jag och Jonathan åkte hem. Han var så gullig och  spelade dator en stund och jag fick sova i soffan. Detta efter vi gosat en stund och tittat litet  på film... Han har  blivit så himla mysig Jonathan. Jag kommer fortfarande ihåg den tid när man inte fick gosa med honom - när han skulle sova fick jag hålla i hans händer men inte närmare än så... Ändå har han alltid varit närmast mig. Nu är han otroligt go. När vi gick från skolan i  fredags på väg mot bilen stannade han två ggr framför mig och skulle pussa mig på munnen. Gosekillen min!


I övrigt känns allting sååå bra  med Jonathan. Jag behöver väl inte berätta att han vill åka och bowla igen, och vi ska åka hela familjen imorgon em.


Kram

Anna

Autism · IBT

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards