Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Anna - 31 januari 2011 20:02

När jag kom och hämtade Jonathan på Fritids idag, så sprang han iväg istället för den stora kramen och hej! Med sig hade han ett hopviket papper där han hade skrivit:

  

Inuti fanns en teckning som han hade gjort:

  

Jag har inte vågat fråga vad det är på bilden men jag tror det är ett skepp, ett drakskepp.... Om någon annan har någon gissning så lämna gärna ett svar i kommentarerna :-))


Min son, som inte kunde hålla en penna med penngrepp för 1,5 år sedan, skriver och ritar. I helgen ville han köpa ett målarset med Blixten och Bilar från filmen med samma namn. Jag frågade honom två gånger och förklarade att det var sånt man skulle rita och måla och göra färger med. Han nickade bestämt och jag köpte denna (mycket prisvärda leksak på Rusta - nedsatt till 75 kr):

   Och Jonathan målade:   


Och fortsatte måla:

  


Ni förstår säkert att mitt mammahjärta smälte den här dagen och den här helgen. Det är helt underbart såsom han utvecklats och som han kan idag. Jag gläds så över den utveckling han har just nu - ingenting känns omöjligt.


I bakgrunden hör jag honom nu, instruera pappa om hur de ska gå i Indiana Jones Lego-spelet som de spelar tillsammans. "Vi måste gå häråt hörru!" och "Bra pappa!" Jag är såååå glad och lycklig över så mycket gällande honom!


Nu kommer vi till slut att få gå på trumlektioner igen, men inte med hans härliga lärare utan en annan - tyvärr... Jag är så skeptisk - det har gått så bra med R och jag kan inte se hur detta skulle gå bra. Den person som ringde idag lät så stressad på telefon och jag var tvungen att fråga om hon jobbat med barn med autism förut. Hade SÅÅÅ hoppats på att situationen löst sig med R, och det är med saknad vi tyvärr måste se henne gå. Ni får hålla tummarna att den här lärarinnan är bra - annars hoppar jag nog på FMT-tåget illa kvickt...


På torsdag har vi stormöte med alla från skola etc. Håll tummarna!


Kram på er alla

från

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards