Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Anna - 1 mars 2011 18:16

Ni som läst boken om intensivträning i praktiken kanske kommer ihåg Edvin? Irene, som jag skrivit första boken med och ska skriva andra boken med fortsättnings/avancerade övningar med skickade mig de här bilderna - ett annorlunda sätt att träna färger:

      

Irene beskriver det så här:

Här kommer ett exempel på hur vi har tränat färger.


Sjukgymnasten tyckte att vi skulle skaffa en stor gympaboll till Edvin att träna sina armar på. Ligga och rulla och ta emot sig i golvet.


Den har kommit till nytta på flera sätt. Bland annat så är han så motiverad när jag bad honom att lägga en viss färg på bollen, blir det rätt så slår jag till bollen så att den studsar högt upp och färgbilden flyger iväg. Så kul!!!


Kreativt sätt att jobba - det ska vara KUL också :-)


Sedan har de jobbat med bokstäver och Edvin har lärt sig att skriva sitt namn:

    


Det är fantastiskt att se sina barn utvecklas! Irene - du gör ett fantastiskt jobb!


Själva håller vi på med 

Alga Fem Myror Bokstäver

som man bl.a hittar hos Dodde.se

http://www.dodde.se/alga-fem-myror-bokstaver.html


Till det så har vi framme den välanvända bärbara lilla DVD-spelaren (som man också kan ha med vid väntetider hos diverse vårdinstanser) och spelar Fem Myror-filmerna :-) Det har varit bra träning idag!


Kram alla

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards