Alla inlägg den 8 april 2011

Av Anna - 8 april 2011 19:51

Igår kväll var det trumlektion igen och på nytt fick jag känslan av magi. Något händer med Jonathan i det rummet. Han liksom skiner inifrån och jag förstår litet av det här med auror även om jag inte fått den gåvan att se dem. En gång för länge sedan läste jag en bok av Torey Hayden som heter "Vackra barn" och hon pratar om det skimmer som omger barn med särskilda behov... Jag ser det hos Jonathan när han spelar trummor. Han är så fokuserad på trumlärarinnan gör och följer hennes olika slag på trummorna med sån inlevelse och sån närvaro i det han gör. Alltid i takt alltid något nytt hon prövar med honom. Och han följer henne... Det är så underbart att se hans inre väsen för denna lilla stund. Hans talang är som att finna en diamant i en hög med gråsten, en nål i en höstack, ett underbart härligt mirakel... Kram på er alla i vårsolen som lyst över oss idag! /Anna


Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards