Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Anna - 25 juni 2011 21:20

Det finns bildproducerande företag som ger ut olika - det finns bilder att beställa men också program med bilder. Här presenterar jag:


NIL-bilder http://www.nilbild.se/

   

Som finns i olika kategorier. Hur vi jobbat med dem finns även att läsa i boken "Intensivträning i praktiken för två pojkar med autism" som är skriven av undertecknad och Irene Kristiansson. Finns bl.a att rekvirera på Adlibris, Bokus, Vulkan eller på min hemsida www.autismstodet.se


Boardmaker-bilder (program Boardmaker som vi fått utskrivet som hjälpmedel genom habiliteringen) - kan också beställas här:

http://www.frolundadata.se/index.cgi?cmd=Shop&cat=3&ucat=320&prod=204


 

Och så sist, men inte minst


Praxisbilder

Dessa bilder används ofta av logopeder och finns att rekvirera här:

http://www.studentlitteratur.se/o.o.i.s/13907


   


Praxisbilderna är det som  logopeden i IBT-teamet använde sig mest av, likaså resursen på förskolan. Det är lätet, ljudet, som man är ute efter, inte bokstaven.


Kram alla nu får jag fortsätta imorgon med dokumentationen av alla bilder och böcker ;-)

Godnatt från

Anna

Av Anna - 25 juni 2011 21:15

Kategori fiskar Fåglar


          Människor - djur

     

     

   Djur - vilda/tama

       spadar


   Djur

    hattar, bollar

      katter, apor

Av Anna - 25 juni 2011 19:47

Förra veckan fick jag ett trevligt mail från Linda, som gått matskolan samtidigt som jag! De har blivit beviljade intensivträning. Så jag frågade om hon ville ha litet material. Som ni alla förstår så har jag MASSOR i mina garderober (och lådor, och tidningshyllan, och en stor kartong...) och det vore kul om alla dessa bilder och ting kunde få nytta hos någon annan som ska träna.


Så nu har jag packat i tre timmar idag - gått igenom allt mitt material (tja jag har nog tidningshyllan och en liten kartong kvar nu när jag tänker efter   ). Jag har också dokumenterat alla bilder och material jag ger bort och publicerar dessa här under helgen. Det blir en massa bilder och jag kommer bara skriva under vad jag tränat med korta ord (kategori, färg, sekvens etc). Om ni har några frågor så kontakta mig via kontaktformuläret på min hemsida www.autismstodet.se eller via mail.


Kram alla och ha en fortsatt härlig midsommarhelg. Själva firade vi på Liseberg, som brukar vara en utmärkt rätt folktom plats på midsommarafton, men i år var det rätt mycket folk. Ryktet har väl spridit sig   


Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards