Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Anna - 27 juni 2011 21:12

En av de viktigaste, mäktigaste och bästa böckerna jag läst om intensivträning är "Let me hear your voice" av Catherine Maurice.  Jag grät mig igenom första delen och kände för första gången hopp när jag läste om hur hennes barn svarade på intensivträningen (ABA). En av de orsaker till att vi startade intensivträningen var möjligheten till ett någorlunda normalt liv för Jonathan, och framför allt - att han skulle få ett språk och kommunikation.


Så hur gick det då för hennes barn?! Svaret kan ni läsa här:

http://www.asatonline.org/forum/archives/recovery.htm


Och en annan vars barn går i vanlig skola och gör bra ifrån sig:

http://www.autism-pdd.net/testdump/test26420.htm


Så alla ni som funderar på om det är värt mödan, besväret, tiden - läs hennes bok om ni kan (finns tyvärr bara på engelska). Och ta det från mig - jag vet inte var vi skulle ha varit utan IBT-träningen och dessförinnan Kommunicerande Samspel idag. Det har varit HELT livsavgörande för min Jonathan. Jag hoppas och tror att det är det för många andra barn, och min tanke går främst till de som inte har tal och kommunikation idag. ALLA ska ha en rätt att uttrycka sin vilja, och ett kan jag säga - VILJA har verkligen vår Jonathan idag ;-) På gott och ont.


Kram alla därute

från soligt glad Anna


Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards