Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Anna - 19 oktober 2011 22:13

och köpa ostbågar, mjölk och fruktsoppa (och godis till pappa och storebror). Allt gick väl, det var inte  så mycket vi skulle ha så Jonathan var lugn och glad. Så kom vi till betalstationen och Jonathan fick trycka på de gröna knapparna efter varje inmatning. När vi var på väg ut så började det att pipa - ni  vet  så där om någon har knyckt något i butiken (eller att de glömt larma av en film eller så) när Jonathan gick ut genom grinden. Kassörskan sa till  honom  att gå igenom igen och då slog grinden igen och pappa räddade situationen genom att öppna åt honom. Det pep inte när han gick igenom igen, men kvällen blev ändå förstörd, Jonahtan blev rädd för pipandet och sa att han inte ville gå igen... Vi försökte förklara för honom men han blev bara mer och mer upprörd... Så rödgråten  har han suttit framför datorn och "bubblat in sig" efter denna traumatiska händelse.


Jag inser att jag måste gå kursen sociala berättelser och lära mig hur man hanterar sånt här - för vad händer nästa gång vi ska till mataffären? Eller vad händer om vi nu ska träna på  det här med att flyga och en sån grej skulle hända på flygplatsen? Och vad händer om han vägrar gå igenom igen... ?! Jag vet inte...

Om någon av er har någon annan smart lösning eller  hur ni löst såna här situationer - hör av er.


Kram på er alla och tack för fina gästboksinlägg och  kommentarer!! :-)


Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards