Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Anna - 18 juli 2012 21:15

Jonathan är, tillsammans med oss alla, på semester hos mormor och morfar. Trots att det är i Norrland så är vädret märkligt bra – bättre än i resten av landet denna julidag. Jonathan tjatar på morfar och pappa att han ska få sätta upp ”badtemplet”, som han kallar deras stora barnpool. Det är klart att de handpumpar upp badpoolen, jag och pappa går 10 ggr med stora vattendunkar med varmt vatten till poolen och morfar sätter på vattnet i vattenslangen. Efter en stund tar Jonathan upp vattenslangen och vattnar gräsmattan lika mycket som i poolen. Med ett illskrik ser vi hur han sätter vattenslangen innanför badbyxorna bak i rumpan och springer om hörnet till huset ;-) Vilken busunge!


Dag 2 är det fortfarande strålande väder och Jonathan vill bada. Han vill egentligen inte bada i samma poolvatten eftersom det nu ligger gräs där i, efter hans springande och hoppande i poolen från gräsmattan J dagen innan.  Nu har han fått koll på det där med vattenslangen och hur man sätter av och på vattnet. Kavat går han och hämtar slangen och springer sedan och sätter på vattnet själv för att få litet mer vatten i poolen. Givetvis får mamma och pappa gå 8 varv med varma vattendunkar också J


När vi ska stänga av vattnet så ropar Jonathan –”Jag gör det!” och springer mot kranen. Sedan kommer han och hämtar slangen. Jag går med och ser till att slangen inte fastnar i några bärbuskar. Om hörnet ser jag Jonathan med slangen och hur buset glittrar i ögonen. Han riktar munstycket mot mig och sätter på vattnet… Jag är ju fullt påklädd (ja, om nu shorts och t-shirt räknas som påklädd…) och vill inte bli genomblöt så jag springer för  glatta livet med en skrattande Jonathan som springer bakom mig med slangen i högsta hugg.


På eftermiddagen fick han sitt lystmäte av vattenbus, då vi tagit med oss en Splashboll som man kopplade till trädgårdsslangen. Här tog morbror Daniel vid och  busade med Jonathan och storebror D alla iförda badbyxor. Vilken härlig dag!


Vilka underbara busungar vi har J på en perfekt sommardag!


Kram på er

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards