Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Anna - 18 januari 2014 16:27

Inledningen till Jonathanboken 2


Jonathan

Det fanns en tid, då efter att Jonathan retarderade – tappade språk, kommunikation och uppmärksamhet, då jag inte fick ligga bredvid honom på natten. Jag fick hålla hans händer, i omlott, och han låg vänd mot mig, men jag fick inte hålla om honom. Jag kommer fortfarande ihåg den undvikande blicken, att han aldrig tittade in i mina ögon. Att inte få hålla om sitt barn, tror jag att många andra föräldrar till barn med autism upplever som en av de jobbigare upplevelserna av funktionsnedsättningen. Det är ju ens barn, det är klart att man vill hålla om sitt barn…


I natt kom Jonathan till vår säng och skulle ligga mittemellan oss. Han kröp nära mig och tog mina armar så att jag skulle hålla om honom. ”Jag är kall” hörde jag honom säga med liten röst. Jag kände hans frusna lilla kropp tätt tryckt mot mig och höll om honom resten av natten.


Jag kom då ihåg den tiden för länge sedan när jag bara fick hålla hans händer, och somnade med ett leende på läpparna hållandes om min son. Så mycket som hänt under dessa år.


Han är min son, min härligt specielle son, med autism.

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Skapa flashcards