Alla inlägg den 3 september 2009

Av Anna - 3 september 2009 18:41

Den här veckan fick Jonathan jobba för en leksak igen. Jag pratade med en kompis om detta och kallade det för "muta" och hon höll faktiskt inte med mig. Menade på att vi alla gör saker för pengar, roligt jobb eller så - varför ska inte Jonathan kunna jobba för att få en leksak?! Jag har haft litet dåligt samvete för att jag "mutar" honom men det kanske jag inte ska ha - det ger ju resultat och han jobbar hårt för att få det (efter 10-20 pluppar alltså).


Vi har jobbat mycket med ljud, stavelser - att klappa stavelser, rita enkla teckningar på begäran, samt gömma saker/bilder. Imorgon har vi behandlingsmöte och det ska bli intressant vad de säger. Tillsammans - jag/vi och dagis - så är vi nu uppe i 20-23 timmar per vecka. Vi har blivit bättre på att skriva upp övrig tid dessutom så jag tror att vi varit uppe i nästan det tidigare också, även om det inte står i tidrapporterna....


Håll tummarna imorgon - det är min tur att visa vad vi jobbar med ;-) Litet nervös - ja - det är ju ändå framför en kamera


Soliga hälsningar i hällregnet

Anna

Presentation


Bloggen handlar om autism och IBT, intensivträning. 2010 gav jag ut Boken om Jonathan, en lång väg till diagnos autism
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163371634

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Annas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards